N-VA wil volledige renovatie ontmoetingscentrum Kaggevinne

Op 20 februari 2017, over deze onderwerpen: Nieuws van de Gemeenteraad
OC De Ketel Kaggevinne - keuken

N-VA Diest is tevreden dat er eindelijk werd gestart met de plaatsing van geïsoleerd, nieuw dak op het Ontmoetingscentrum (OC) De Ketel in Kaggevinne.

Intussen werd er ook een budget van 50.000 euro uitgetrokken voor verbeteringswerken aan de keuken. De huidige keuken, die te klein is, zou een koude keuken worden. De aangrenzende, voormalige bibliotheek kan vervolgens worden verbouwd worden tot warme keuken, uitgerust met moderne keukenapparatuur. N-VA vraagt zich wel af of een budget van 50.000 euro zal volstaan.

N-VA wil, op lange termijn, een grondige renovatie van Ontmoetingscentrum De Ketel. Het gebouw zou moeten worden ontmanteld, uitgerust met nieuwe nutsvoorzieningen en een volledig nieuw interieur, afgestemd op hedendaagse noden.

N-VA is zich bewust dat dergelijke verbouwingen geld kosten en dat de middelen ergens moeten worden gevonden. Gezien de desaffectatie van de huidige pastorij van Kaggevinne en de plannen van het stadsbestuur om de pastorij te verkopen, dringt N-VA erop aan om de opbrengsten van de verkoop te investeren in restauratie van het ontmoetingscentrum.

N-VA Diest zal de druk op De Ketel blijven zetten en dit dossier nauwlettend opvolgen. De inwoners van Kaggevinne hebben immers recht op een modern en hedendaags ontmoetingscentrum.