N-VA Diest neemt zelfstandig deel aan de verkiezingen van 2012

Op 1 juli 2011

De N-VA zal in Diest zelfstandig deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Dat heeft het afdelingsbestuur van N-VA Diest unaniem beslist.

De N-VA wil zich in 2012 stevig op de politieke kaart zetten in Diest. Afdelingsvoorzitter Jeroen Overmeer: “Wij willen het succes van de N-VA in heel Vlaanderen doortrekken naar het lokale niveau in Diest. We hebben op korte tijd al heel wat nieuwe leden mogen verwelkomen in onze afdeling. We beschikken nu over een uitgebreide bestuursploeg, we hebben onlangs een gespreksavond met Siegfried Bracke in Diest georganiseerd, in september houden we een grote eetdag, we hebben een gloednieuwe website gemaakt, kortom, onze afdeling is volop in bloei. Dan is het ook logisch dat we op eigen benen gaan staan.

N-VA Diest zal de samenwerking met de huidige kartelpartner DDS tot aan de gemeenteraadsverkiezingen loyaal voortzetten. Jeroen Overmeer: “Pacta sunt servanda, wij zijn mensen van ons woord. Deze beslissing maakt van DDS en de N-VA uiteraard concurrenten in 2012, maar geen vijanden. Op menselijk vlak hebben we met DDS steeds goed samengewerkt en dat hopen we zo te houden.