N-VA zet bijenimker in de bloemetjes die geld schenkt aan vereniging voor mensen met een beperking

Op 22 oktober 2021, over deze onderwerpen: Activiteiten & Afdelingswerking

Bijenimker Nicky Torbeyns gaf vorige week een omslag met geld, hoeveel precies is niet geweten, aan de bewoners van huisnummer 21 in het Begijnhof dat aan Home Martine van Camp behoort. Op die manier wil hij de vereniging steunen die mensen met een beperking wil helpen en ondersteunen. Voldoende redenvoor de lokale N-VA afdeling om hem ook in de bloemetjes te zetten.

Imker Nicky Torbeyns was in het voorjaar op zoek naar een tuin waar hij bijenkorven mocht en kon plaatsen. Hij contacteerde hiervoor raadslid Albert Volders (N-VA) in april en die vroeg aan Lydia Mertens (N-VA) of de man bijenkorven mocht plaatsen in de tuin van het kanten huisje op het Begijnhof in Diest en dit tijdens de periode dat de lindebomen in de Omer Vanaudenhovelaan in bloesem stonden, iets wat hij mocht doen.

Na een bezoek aan de locatie besloot de imker om zijn heil toch elders te zoeken, er was een te groot risico voor ongewenste bezoekers, en uiteindelijk kreeg hij de beschikking over de tuin van het OCMW.

Eerder had hij beloofd om per pot honing 1 euro te doneren aan Home Martine Van Camp en dat deed hij nu ook, hoeveel precies is niet geweten. De N-VA van Diest vond zijn geste voldoende om de imker op zijn beurt in de bloemetjes te zetten en hem een bak bier te bezorgen, iets wat ze eerder ook al deden voor andere verdienstelijke Diestenaars.