De wildste dromen...

Op 22 november 2017
Frederik Boone, N-VA Diest

bron: dw. deze week (De Streekkrant Diest-Westhoek) | 22 november 2017. p. 10.

Wat zijn de wildste dromen van onze lokale politici? Frederik Boone, fractieleider N-VA DIEST

"Stad zonder geweld"

Na de realisatie van de Demer - waarvan het resultaat gezien mag worden - heeft Diest niet echt nood aan een nieuw prestigeproject. Kijk maar naar het meest recente geval: de bouw van een nieuw ziekenhuis op de citadel. Dat bleek te te hoog gegrepen, zodat dit plan terug naar af moest. Diest heeft geen nood aan grote, prestigieuze projecten, maar wel aan initiatieven die haalbaar zijn en die ons allen aangaan: een stad zonder sluikstorten, vandalisme noch geweld. Daarbij moeten camera's efficiënt worden ingezet, want die kunnen daarbij een belangrijke rol spelen. Een andere droom is de aanleg van degelijke sportinfrastructuur, want die krijgt nu onvoldoende aandacht. Er dient kunstgras te worden aangelegd in het Warandevoetbalstadion. Dat is misschien niet de meest goedkope oplossing, maar het is wel de meest doeltreffende, want de kunstgrasmat maakt het mogelijk dat er veel meer wedstrijden kunnen worden gespeeld. Er is dan nog onze ultieme droom die ook effectief realiseerbaar is: een polyvalente sporthal op het citadel. Momenteel betaalt de stad op jaarbasis 91.000 euro aan de scholengroep ADITE voor het gebruik van de sportinfrastructuur van KTA1. Het geld van de Diestenaar zou beter besteed zijn door zelf te investeren in een polyvalente sporthal. (lw/foto lw)