N-VA wil grondige renovatie zwembad

Op 27 november 2013

Zwembad De WarandeVlaams ministervan Sport Philippe Muyters maakte onlangs bekend dat hij tien miljoen euro beschikbaar stelt voor nieuwbouw- of renovatieprojecten met grootschalige sportinfrastructuur, waaroncler zwembaden.
“Om in aanmerking te komen voor dit Vlaamse subsidiebedrag van dertig procent, moeten lokale besturen en de provincie nauw samenwerken", legt Jeroen Overmeer uit.
Het stadsbestuur lapt momenteel het zwembad continu op maar dat zal in de toekomstte participeren in een grondige renovatie van het Diestse zwembad, kunnen de kosten gedeeld worden." Het stadsbestuur zal het voorstel van N-VA bekijken.

"Ik heb de brief van minister Muyters nog niet gezien", reageert schepen van Sport Murat Celik (sp.a). "De meeste gemeenten, steden én de provincie hebben het momenteel ook financieel niet gemakkelijk. Maar als het budgettair haalbaar is, zullen we een samenwerking bekijken. Voorlopig blijven we financiële inspanningen doen om het zwembad te onderhouden en de veiligheid te garanderen. Zo is vorig jaar nog de volledige verlichting vernieuwd." (KBB)