11 juliviering 2016 stadsbestuur Diest

Op 11 juli 2016
11 juliviering Diest 2016

De 11 juliviering werd opnieuw een verplicht nummer voor een twintigtal aanwezigen. Voor N-VA Diest was, zoals afgesproken, Renaat Rijnders aanwezig. De hele bedoening is telkens een futloos gebeuren zonder bezieling. Gelukkig  was de korte toespraak van eeste schepen Jos Uyttebroek daar een uitzondering op.

Indien men er niet in slaagt van het geheel een betere invulling te geven, mag dit 'verplicht nummer' voor N-VA Diest  gerust worden opgedoekt. De 11 juliviering moet een volksfeest worden en dat hoeft daarom niet noodzakelijk op 11 juli, vermits er dan op de Grote Markt van Diest de jaarlijkse kermis plaatsvindt. Waarom geen 'Diest zingt' in park Cerckel, in Den Amer of op de Grote Markt een week vóór de kermis?
Ons verkiezingsprogramma zegt hierover het volgende: 'Als overtuigde Vlamingen willen wij dat de stad Diest eindelijk eens een fatsoenlijke 11 juli-viering organiseert waar de Vlamingen trots op kunnen zijn. Dit kan met bijvoorbeeld een academische lezing op het stadhuis en een optreden en drink voor het grote publiek in Den Amer. Bij voorkeur stimuleren we ook wijkfeesten en buurtbarbecues in de verschillende deelgemeenten, zodat 11 juli echt een Vlaams volksfeest voor iedereen wordt.'